70 способів сказати «дуже добре»
- Ти зараз на правильному шляху.
- Пречудово
- У тебе це вийшло.
- Правильно.
- Це добре.
- Супер
- Я пишаюся тим, як ти працював (ла).
- Ти робиш це дуже добре.
- Це набагато краще.
- Гарна робота.
- Я щасливий(а) бачити цю роботу.
- Ти робиш гарну роботу.
- Ти близький(а) до істини.
- Мої вітання.
- Це те, що треба.
- Я знав(ла), що ти можеш це зробити.
- Зараз ти це зрозумів (ла).
- Нарешті!
- Ти швидко вчишся.
- Працюючи так само, ти досягнеш багато чого.
- Я не зумів (ла) б зробити краще.
- Це правильний шлях.
- З кожним днем у тебе виходить краще.
- Це гарний спосіб.
- Ти нічого не проґавив(ла).
- Так тримати!
- Надзвичайно.
- Прекрасно.
- Це найкраще.
- Остаточно.
- Сенсаційно.
- Тепер нічого тебе не зупинить.
- Відмінно.
- Це була першокласна робота.
- Чудово.
- Ще краще.
- Твій мозок попрацював на славу.
- Ти досягнеш успіху.
- Це видатний винахід.
- Фантастика!
- Неймовірно!
- Це чудова робота.
- Ти робиш це красиво.
- Як ти багато зробив (ла)!
- Розумник(ця).
- Ти справді це покращив (ла).
- Прегарно!
- Вітаю!
- Твоя правда!
- Так тримати!
- Ти зробив (ла) це вчасно.
- Мені подобається хід твоїх думок.
- Я пишаюся тобою.
- Дуже приємно вчити таких розумних дітей.
- Велика тобі подяка.
- Я ніколи не бачив(ла) нічого кращого.
- Твоя робота принесла мені багато радості.
- Молодчина!
- Повний порядок.
- Серйозний прорив.
- Ось цього я ще не бачив (ла).
- Ти неперевершений(а) сьогодні.
- Це вже успіх.
- Це твоя перемога.
- Тепер ти відчуваєш свої можливості.
- Ти справжній майстер.
- Щиро радий(а) за тебе.
- Не можу навіть передати свого захоплення.
- Грандіозно!
- Я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше.
Слова підтримки та заохочення для забезпечення позитивної емоційної атмосфери на уроці:
- Давай спробуємо ще раз.
- У мене теж не одразу все виходило, тому не втрачай надії.
- Я завжди вважав(ла), що ти зможеш це зробити.
- Повір у себе.
- Я можу зрозуміти твій стан.
- Я тебе розумію.
- Я впевнений (а), що ти можеш.
- Разом ми зможемо.
- Сьогодні вийде краще, ніж учора.
- Мені подобається те, що ти зробив(ла).
- Навіть, якщо ти помилишся, я допоможу тобі.
- Ти талановитий(а).
- Я впевнений(а) у твоїх силах, здібностях, знаннях.
- Мені приємно спілкуватися з тобою.
- Я вірю в те, що все вийде.
- Спробуймо зробити якнайкраще.
- Цікава відповідь, оригінальна відповідь.
- Відчувається співпраця.
Поради щодо встановлення довіри між проблемним підлітком і класним керівником
- Уважно вислухайте дитину, прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
- Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
- Зацікавтесь, що саме турбує підлітка.
- Впевнено спілкуйтесь з підлітком .Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодь!
- Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
- В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим і унікальний як особистість Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
- Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликати довіру в нього.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ ЩОДО МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ
- Сприймайте учнів такими, якими вони є, з їхніми недоліками та перевагами.
- Знаходьте позитивні якості в кожному учневі, акцентуйте їхню увагу на цьому.
- Постійно висловлюйте довіру учням, проявляйте чуйність, повагу до них.
- Надавайте позитивну словесну підтримку учням.
- Беріть активну участь у розв’язанні особистісних проблем учнів.
- Заохочуйте учнів до аналізування власних моральних цінностей.
- З'ясовуйте причини навіть незначних відхилень у поведінці учнів.
- Налагоджуйте щирі стосунки в повсякденному спілкуванні з учнями.
- Спонукайте учнів дотримуватися слова, відповідати за власні вчинки та поведінку на власному прикладі.
- Активно використовуйте прийоми невербального спілкування з учнями.
- Створюйте ситуації успіху.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ЩОДО РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ, СХИЛЬНИМИ ДО АГРЕСИВНОСТІ
- Пам'ятайте, що заборона та підвищення голосу — найменш ефективні способи у виправленні агресивності.
- Дайте можливість таким підліткам своєчасно виплеснути напруження за допомогою переключення уваги, виконання важливого завдання.
- Слідкуйте за власною поведінкою, контролюйте свій гнів, не надаючи йому форми погроз та звинувачень.
- Важливо, щоб підліток зрозумів, що він потрібна в класі, що його цінують та приймають. А для цього вам необхідно дізнатися про інтереси та здібності такого учня та перевести активність у корисне русло.
- Таким учням слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися.
- Один із найбільш корисних способів змінити поведінку хлопця-підлітка — це акцентувати його увагу на хороших учинках. Щоразу, коли учень стримує себе і не починає бійку, просто зазначте, що він став сильнішою. Дитина реагує на похвалу, користуйтеся цим, для того щоб зробити доброзичливе ставлення звичкою.
- Уведіть штрафні санкції. Це можуть бути додаткові домашні завдання, виключення із групи довіри під час самопідготовки. Головне, щоб учень знав про можливі наслідки своєї поведінки.
- Допоможуть класні години, де піде мова про почуття, емоції та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких уроків було менше монологів, але в жодному разі не акцентуйте уваги класу на проблемних дітях.
- Отже, незважаючи на те що наявність агресії в поведінці підлітка завжди створює великі труднощі у взаємодії з нею, не можна оцінювати агресивні тенденції як виключно негативні.
- Слід пам’ятати про те, що вони можуть закономірно виникати на тлі підвищеної активності дитини в процесі її афективного розвитку і збігатися з періодом особистісних криз. Тому необхідно запобігати створенню умов, за яких агресивні прояви переростають у порушення.
Для підвищення мотивації учнів пропонується:
- забезпечити в учнів відчуття просування вперед, переживання успіху в діяльності, для чого необхідно правильно підбирати рівень складності завдань і заслужено оцінювати результат діяльності;
- використовувати всі можливості навчального матеріалу для того, щоб зацікавити учнів, ставити проблеми, активізувати самостійне мислення;
- організувати співробітництво учнів на уроці, взаємодопомогу, позитивне ставлення класу до предмета і навчання в цілому;
- самому правильно формувати стосунки з учнями, бути зацікавленим у їхніх успіхах, мати авторитет;
- бачити індивідуальність кожного учня, мотивувати кожного, спираючись на вже наявні в учня мотиви;
- деяких учнів доводиться змушувати вчитися, постійно заохочувати чи карати, залучати батьків для спільного контролю.
Умови формування навчальної мотивації учнів:
- створення умов для самопізнання;
- розвиток уміння вступати в діалог з навколишнім світом;
- удосконалювання способів здобування знань;
- створення активного пізнавального діяльного середовища;
- оволодіння контрольно-оцінними діями;
- застосування методів теоретичного й творчого мислення;
- формування культури розумової праці.